در حالی شرکت شورلت تصاویر رسمی شورلت کاماروی جدید را منتشر کرد که مدت ها قبل گونه ی کانسپت این خودرو چه به صورت کوپه و چه کانورتیبل مورد آزمایش اصحاب رسانه قرار گرفته بود و اخیرا نیز تصاویر جاسوسی زیادی از این خودرو بر روی سایت های مختلف قرار داشت .
به نظر میرسد که رقابت بین خودروهای عضلانی ( Muscle car ) در حال تكميل شدن است و اينك فورد موستانگ - دوج چلنجر و شورلت كامارو پس از گذشت سه دهه به رقابت مي پردازند . سه خودرويي كه كارخانه هاي سازنده شان با مشكلات مختلف اقتصادي - زيست محيطي و... دست به گريبان هستند و از آخرين حربه هاي خود براي زنده ماندن استفاده مي كنند .
كامارو در دو سطح تجهيزات عرضه مي شود كه SS و RS نام دارند .
مدل پايه يا RS از يك موتور 6/3 V6 با سيستم تزريق مستقيم سوخت استفاده مي كند . حداكثر توان توليدي اين موتور 300 اسب بخار است كه مي تواند اين ميزان قدرت را از طريق يك گيربكس 6 سرعته ي دستي با نام Aisin و يا 6 سرعته ي اتوماتيك با نام 6L50 انتقال دهد .
مدل SS به يك موتور V8 6/2 ليتري مجهز شده كه مي تواند قدرتي در محدوده ي 395 تا 420 اسب بخار توليد كند .
اين گونه به يك گيربكس 6060 شش سرعته ي دستي كه از مدل كوروت LS3 به عاريت گرفته شده سود مي برد .
اين موتور به سيستم مديريت فعال سوخت مجهز است كه در مواقع لزوم چهار سيلندر موتور را از كار مي اندازد و به كاهش مصرف سوخت كمك مي كند .
مدل LS3 ( كه جزئي از مدل SS است ) مي تواند حداكثر 420 اسب بخار قدرت و 408 پوندفوت گشتاور توليد كند . مدل L99 نيز 395 اسب بخار توان و 395 پوندفوت گشتاور ايجاد مي كند .
فاصله ي بين دو محور اين خودرو برابر 285 سانتيمتر و طول كامارو برابر 481 سانتيمتر است كه از فورد موستانگ طويل تر و از دوج چلنجر كوتاهتر است .
همانند موستانگ كامارو يك خودروي چهار نفره است ولي چلنجر براي پنج نفر سرنشين طراحي شده است .
كامارو بر روي پلاتفرم بهبود داده شده ي هولدن كه " زتا " نام دارد پايه ريزي شده و فنربندي هاي عقب نيز از نوع مولتي لينك مستقل مي باشد .
گونه ي شش سيلندر اين خودرو با پكيج FE2 عرضه مي شود كه شامل كاهش ارتفاع فنرهاي جلو به ميزان 2/22 ميلي متر و فنرهاي عقب به اندازه ي 7/21 ميلي متر مي گردد . ميله ي ضد غلطش براي جرخ هاي عقب نيز عضوي از اين پكيج است . اين خودرو با رينگ هاي استاندارد 18 اينچي عرضه مي شود در حالي كه رينگ هاي 19 و 20 اينچي نيز آپشن هستند . تاير پايه نيز از نوع بي اف گودريچ چهار فصل به ابعاد P245/55R18 است .
پكيج FE3 نيز شامل كاهش ارتفاع فنرهاي جلو به ميزان 23 ميليمتر و رينگ هاي 20 اينچي و ميله ي ضد غلطش است . تاير در نظر گرفته شده براي اين پكيج كه از نوع پيرلي پي زيرو ميباشد داراي ابعاد 45/245 در جلو و 75/245 در عقب مي باشد .
سيستم ترمز مدل RS با SS نيز متفاوت است به طوريكه مدل پايه باتك پيستون و ديسك ترمز 6/12 اينچي در جلو و 4/12 اينچي در عقب عرضه ميشود و مدل SS با چهار پيستون و ديسك هاي ترمز 14 اينچي در جلو 6/13 اينچي در عقب به فروش مي رسد .
شورلت وزن كامارو را به 1700 كيلوگرم رسانده است در حالي كه تقسيم وزن به صورت 48/52 بين دو محور جلو و عقب صورت گرفته است .
پايان سخن :
كامارو جزء معدود اتومبيل هاي آمريكايي است كه از نسبت حجم به قدرت مناسبي برخوردار است ( 6/3 ليتر و 300 اسب بخار ) و اين امر در كنار ظاهر جذاب و هجومي اين خودرو فروش مناسبي را براي آن متصور مي سازد .
اين خودرو در فصل اول سال 2009 وارد بازار خواهد شد و 10 ماه بعد نيز مدل كانورتيبل به آن اضافه مي شود .